Naar aanleiding van de ontwikkelingen met het coronavirus die alles behalve te voorspellen zijn krijgen wij veel vragen over het wel of niet doorgaan van de vakantie op De Berenkuil. Op deze pagina beantwoorden we deze veel  voorkomende vragen, daarnaast willen u graag attenderen op de mogelijkheid om uw reservering om te zetten in een voucher. 

Uw reservering omzetten in een voucher

Uw boeking omruilen voor een voucher

Wij vinden het erg belangrijk dat u als gast een prettig verblijf heeft, we delen samen met u de zorg over de huidige situatie en het ongewisse hiervan. Om u wat meer controle te geven over deze situatie en over uw verblijf op De Berenkuil willen we u aanbieden om uw boeking om te zetten in een voucher. Deze voucher vertegenwoordigt het totaalbedrag wat u op het moment van omruilen voor uw reservering heeft betaald. Belangrijk om te weten:

  • Deze voucher is onbeperkt geldig, dus hij kan ingezet worden in seizoen 2020 maar ook nog in alle jaren die volgen.
  • De vouchercode blijft inzetbaar zolang het bedrag nog niet is opgemaakt, het is dus mogelijk de code te gebruiken voor meerdere reserveringen.
  • Als vanaf 1 december 2021 blijkt dat u de voucher waarschijnlijk niet gaat verzilveren, dan is het mogelijk om vanaf die datum het (resterende) bedrag op de voucher om te zetten in geld. Voor 1 december 2021 is dat niet mogelijk. Dit kan alleen bij vouchers die zijn uitgegeven bij reserveringen die niet door konden gaan omdat de camping gesloten is/was. De voucher verzilveren kan alleen maar gedaan worden door diegene aan wie de voucher is overhandigd.
  • Uw reservering omzetten in een voucher kan elk moment voor aankomst, maar kan niet bij aankomst of na aankomst.
  • U krijgt een unieke vouchercode, het is nog niet mogelijk om deze bij een online boeking te verzilveren. U moet dus de boeking via de mail, aan de balie of telefonisch doen en dan de voucher code aan ons doorgeven.
  • Bij het omzetten van een boeking naar een voucher komt uw gemaakte boeking te vervallen.
  • Wij houden de uitgifte van de corona-voucher actief zolang de kans bestaat dat het coronavirus negatief van invloed is op een verblijf op De Berenkuil.

De insteek is om op deze manier een stuk onzekerheid weg te nemen en dat u zich niet verplicht voelt om bij ons te verblijven in deze onvoorspelbare tijd. U kunt de voucher inzetten op het moment wanneer het goed voor u voelt.

Wilt u uw reservering omzetten in een voucher, dan kunt u telefonisch of via de mail contact met ons opnemen. We helpen u graag verder!

Veelgestelde vragen

  1. Wij hebben onze reservering geannuleerd en krijgen nog een gedeelte terugbetaald, wanneer ontvang ik dit?
    Door de coronacrisis zijn we in een situatie beland dat onze liquiditeit ernstig onder druk is komen te staan. We moeten alle zeilen bij zetten om als camping niet om te vallen. Wij kunnen daarom niet op korte termijn geld terugbetalen. In het uiterste geval kunnen wij in oktober 2020 voorzichtigaan beginnen met terugbetalen, dan is hopelijk de situatie enigszins genormaliseerd.
  2. Ik twijfel tussen annuleren en omboeken naar een voucher, help!
    Wanneer u annuleert moet u altijd annuleringskosten betalen, deze kosten liggen tussen de 15% en 100% van het totaalbedrag. Als u kiest voor een voucher dan wordt het totaal betaalde bedrag omgezet naar een voucher. Niet alleen helpt u De Berenkuil zo enorm, u heeft ook de mogelijkheid om het volledige bedrag alsnog terugbetaald te krijgen wanneer op 1 december 2021 blijkt dat het niet lukt om de voucher te verzilveren. 
  3. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren vanwege het coronavirus, krijg ik mijn geld terug? 
    Een annulering op basis van deze reden gaat via de Recronvoorwaarden, hoeveel geld u nog terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen tot aan de aankomstdatum. 
  4. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren omdat wij uit een met corona besmet gebied komen, krijg ik mijn geld terug?
    Een annulering op basis van deze reden gaat via de Recronvoorwaarden, hoeveel geld u nog terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen tot aan de aankomstdatum. 
  5. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren omdat onze regio op slot zit, krijg ik mijn geld terug? 
    Een annulering op basis van deze reden gaat via de Recronvoorwaarden, hoeveel geld u nog terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen tot aan de aankomstdatum. 
  6. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren vanwege het coronavirus, we hebben een annuleringsverzekering via jullie, krijg ik mijn geld terug?
    Dit is geen geldige annuleringsreden binnen onze annuleringsverzekering, we zullen de annulering verder afhandelen aan de hand van de Recronvoorwaarden. 
  7. Eén of meerdere gezinsleden hebben het coronavirus, wij kunnen niet meer naar De Berenkuil komen, krijg ik mijn geld terug?
    Indien u bij ons een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan krijgt u uw geld terug. We hebben dan wel een doktersverklaring nodig om dit correct af te handelen. Indien u geen annuleringsverzekering via ons heeft lopen dan moet u de annulering afhandelen via uw eigen annuleringsverzekering.