Naar aanleiding van de ontwikkelingen met het coronavirus die alles behalve te voorspellen zijn krijgen wij veel vragen over het wel of niet doorgaan van de vakantie op De Berenkuil. Op deze pagina beantwoorden we deze veel  voorkomende vragen, daarnaast willen u graag attenderen op de mogelijkheid om uw reservering om te zetten in een voucher. 

Status per 11:00 uur 27 maart:
De Noorderlijke veiligheidsregio's hebben besloten dat toiletgebouwen op alle campings gesloten moeten worden. Dit betekent voor ons als Berenkuil dat wij in ieder geval niet open kunnen op 3 april. Wij zijn in afwachting van verdere details. Zodra we kunnen overzien wat de consequenties zijn zullen wij de reserveringen die het aangaat hier over berichten. 

Uw reservering omzetten in een voucher

Uw boeking omruilen voor een voucher

Wij vinden het erg belangrijk dat u als gast een prettig verblijf heeft, we delen samen met u de zorg over de huidige situatie en het ongewisse hiervan. Om u wat meer controle te geven over deze situatie en over uw verblijf op De Berenkuil willen we u aanbieden om uw boeking om te zetten in een voucher. Deze voucher vertegenwoordigt het totaalbedrag wat u op het moment van omruilen voor uw reservering heeft betaald. Belangrijk om te weten:

  • Deze voucher is onbeperkt geldig, dus hij kan ingezet worden in seizoen 2020 maar ook nog in alle jaren die volgen.
  • De vouchercode blijft inzetbaar zolang het bedrag nog niet is opgemaakt, het is dus mogelijk de code te gebruiken voor meerdere reserveringen.
  • De voucher is alleen in te ruilen voor een reservering op De Berenkuil, niet voor geld.
  • Uw reservering omzetten in een voucher kan elk moment voor aankomst, maar kan niet bij aankomst of na aankomst.
  • U krijgt een unieke vouchercode, het is nog niet mogelijk om deze bij een online boeking te verzilveren. U moet dus de boeking via de mail, aan de balie of telefonisch doen en dan de voucher code aan ons doorgeven.
  • Bij het omzetten van een boeking naar een voucher komt uw gemaakte boeking te vervallen.


De insteek is om op deze manier een stuk onzekerheid weg te nemen en dat u zich niet verplicht voelt om bij ons te verblijven in deze onvoorspelbare tijd. U kunt de voucher inzetten op het moment wanneer het goed voor u voelt.

Wilt u uw reservering omzetten in een voucher, dan kunt u telefonisch of via de mail contact met ons opnemen. We helpen u graag verder!

Veelgestelde vragen

  1. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren vanwege het coronavirus, krijg ik mijn geld terug? 
    Een annulering op basis van deze reden gaat via de Recronvoorwaarden, hoeveel geld u nog terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen tot aan de aankomstdatum. U kunt het beste uw reservering omruilen voor een voucher. 
  2. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren omdat wij uit een met corona besmet gebied komen, krijg ik mijn geld terug?
    Een annulering op basis van deze reden gaat via de Recronvoorwaarden, hoeveel geld u nog terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen tot aan de aankomstdatum. U kunt het beste uw reservering omruilen voor een voucher. 
  3. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren omdat onze regio op slot zit, krijg ik mijn geld terug? 
    Een annulering op basis van deze reden gaat via de Recronvoorwaarden, hoeveel geld u nog terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen tot aan de aankomstdatum. U kunt het beste uw reservering omruilen voor een voucher. 
  4. Ik wil mijn reservering op De Berenkuil annuleren vanwege het coronavirus, we hebben een annuleringsverzekering via jullie, krijg ik mijn geld terug?
    Dit is geen geldige annuleringsreden binnen onze annuleringsverzekering, we zullen de annulering verder afhandelen aan de hand van de Recronvoorwaarden. U kunt het beste uw reservering omruilen voor een voucher.
  5. Eén of meerdere gezinsleden hebben het coronavirus, wij kunnen niet meer naar De Berenkuil komen, krijg ik mijn geld terug?
    Indien u bij ons een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan krijgt u uw geld terug. We hebben dan wel een doktersverklaring nodig om dit correct af te handelen. Indien u geen annuleringsverzekering via ons heeft lopen dan moet u de annulering afhandelen via uw eigen annuleringsverzekering. Ook in dit geval zou uw reservering omzetten naar een voucher uitkomst bieden als u geen geld terugkrijgt.